[CSS] Tekst og billeder til at blive hvor de skal selv under rescale

Tags:    html css

Hey,

Nu er jeg (endnu) lidt grøn til CSS, og jeg sidder lige for tiden og tweaker med et design til et WordPress tema.

Temaet har fået et baggrundsbillede der er i no-repeat etc. og det hele ser bare godt ud når vinduet er maksimeret.

Problemet kommer så når jeg tester hvordan skaleringen ser ud når jeg skalerer vinduet ned til f.eks. 800 x 600 eller bare langt ned i opløsningen.

Teksten og billeder etc. flyder bare ud til venstre side og da det ikke går, vil jeg spørge om hvad jeg skal ændre i CSS koden for at få tekst og billeder til at blive hvor det skal.

Jeg er nogenlunde inde i det store CSS overblik så bare hints til hvad jeg skal gøre er helt fint, men en helt "skåret ud i pap"-løsning vil være perfekt.

Mange tak på forhånd.

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du er nødt til at give et link.

Så er der 2 ting du kan gøre, du kan vælge at fortælle hvordan du løste problemet, men det står dig frit for.
Men du skal da lukke tråden!

Jeg har løst det nu. Ellers tak for hjælpen. ^^

Ahh, undskyld. Jeg skal lige tilpasse mig jargonen herinde. =P

Jeg snakkede med en udvikler, som fortalte mig at margin: skulle ændres fra bare 0 til margin: 0 0 0 150px, og det fungerede super godt.

I kan se hjemmesiden her

http://www.hysede.dk og se resultatet, men husk at jeg lige er igang med at lege med baggrund etc. så hvad I ser nu kan være ændret indenfor de næste par minutter. =)

t